Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Netto Ordoptælling er 775 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
PR er bare Smart Business
Af navnet på spillet er at gøre vores del for at opnå administrere-Lings mål. Og pr bedste praksis-anvendes korrekt – gør netop.
Hvordan? Drivkraften er public relations’ grundlæggende forudsætning, som lover at udnytte dine vigtigste eksterne mÃ¥lgrupper pÃ¥ en mÃ¥de, der faktisk hjælper med at nÃ¥ de samme forretningsmæssige mÃ¥lsætninger.
Bare se pÃ¥ forudsætning: “mennesker handle pÃ¥ deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. NÃ¥r vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nÃ¥ frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd pÃ¥virker organisationen, er public relations mission fuldført.”
Det tyder stærkt på, at uden forståelse af hvem og hvad din organisation handler om opførsel af disse vigtige eksterne målgrupper kan hindre din indsats og efterlades uden opsyn, binde organisationen i knob.
Denne sætning Summer op på bundlinjen. Når public relations ændrer nøglen publikum opfattelser, så når, overtaler og flytter dem til en handling, du ønsker, hjælper det klart opnå ledelsens mål.
Vil du nyde denne form for støtte? Du kan hvis du ansætter en program langs disse linjer.
Afgøre fra starten hvilken udenfor publikum display opførsel at de fleste påvirker din organisation, og en liste over dem. Vi vil koncentrere mig om den #1 ekstern publikum du mener har den største effekt på din virksomhed. Andre målgrupper kan naturligvis kræver din opmærksomhed.
Det indlysende første skridt er at finde ud af, hvordan medlemmerne af det “offentlige”, som vi kalder dem, faktisk opfatter din organisation. Den bedste og hurtigste mÃ¥de at gøre dette er at interagere med disse mennesker og stille spørgsmÃ¥l, der sonden deres opfattelser. Lyt omhyggeligt til negative bemærkninger og forblive opmærksomme pÃ¥ faktuelle fejl, unøjagtigheder, misforstÃ¥elser og endda rygter.
Disse svar kan du oprette et pr mål rettet direkte mod korrigere skadelige opfattelser, især misforståelser og unøjagtigheder.
Nu, du får at vælge en af tre tilgængelige udtalelse strategier, der viser dig, hvordan du vil nå dit mål: skabe mening hvor der kan være ingen; ændre eksisterende udtalelse, eller styrke den. Din pr mål vil føre dig til den rette strategi udvalg.
Kød af programmet er som regel den besked, du vil sende til medlemmer af din målgruppe. Trods alt dette budskab vil blive opkrævet med opgaven at ændre folks opfattelser, og det betyder, at det skal være overbevisende og overbevisende. Det skal også være så klar som muligt og indeholde de fakta og tal for at udbedre skader, perception. Kort sagt, skal din besked være troværdig. Du kan også køre det af et par medlemmer af din målgruppe til at være sikker på det har den ønskede effekt på den opfattelse, du forsøger at ændre.
Flytte din meddelelse til mange medlemmer af din #1 ekstern publikum kræver aggressive og nøje målrettet kommunikation taktik. Public relations er heldige at have snesevis af sådanne taktik at vælge imellem. Radio og avis interviews, breve til redaktøren, ansigt-til-ansigt møder og taler. Eller du kan vælge taktik som facilitet ture, brochurer, fællesskab møder, særlige begivenheder og salgsfremmende aktiviteter.
Tiden er inde, efter din kommunikation taktik har spredt budskabet vidt og bredt, vil du vide, hvis du gør nogen fremskridt. Erfaringen viser, at remonitoring din målgruppe er et must.
Du vil gerne stille de samme spørgsmål af publikum medlemmer du brugte under din dataindsamling øvelse i starten af programmet.
Deres mål, dog vil være forskellige. Nu, du vil være på udkig efter tegn på, at den ulovlige opfattelse er begyndt at blive ændret i den retning, du ønsker. Skal mere arbejde nødvendige, kan en eventuel ændring af mix og hyppigheden af din kommunikation taktik foretages. Og selvfølgelig, du ønsker at gennemse din meddelelse for klarhed, indvirkning og retning, især hvad angår din støtte fakta og tal.
Fordi vi ved, at forudsigelige adfærd har tendens til at følge ændringer i opfattelsen, er din omhyggeligt planlagt pr indsats godt positioneret til at oprette nøglen publikum støtte management initiativer.
udgangen

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.